المصري الحق يقول للغلط لأ

المصري الحق يقول للغلط لأ
يوم الخميس الماضي وأنا في طريق إلي طنطا بلد الأونطة رن الموبايل فإذا بصديق يحدثني أنت في الطريق قلت له نعم قال لي كلامك طلع صح قلت له بخصوص إيه قال لي السهم طلع قلت له آه الحمد لله غالبا هيروح للمستهدف اللي قلنا عليه
قال لي أنا سمعت أن القطارات طوروها إيه الأخبار قلت له والله الظاهر هم بيطوروا القطارات اليي إحنا لا نركبها قال يارجل ده أنا سمعت إنهم هيخلوا لكل عربية حمارين يجروها عشان يبقي القطار سريع وأخذ يضحك وضحكت أنا كمان

ومر الخميس والجمعة والسبت وجاء يوم الأحد رركبت قطار 1904 اللي بيقوم من طنطا 7:15 وهو أسباني آه ياني
والقطار تحرك وفي أكثر من مرة يرتج رجا عنيفا وكأنك هتقع من علي القضبان
هذا هو التطوير اللي بيطوره في قطارات سكك حديد مصر ولسه بكره يرفعوا شعار إدي لزوبة زقة

وحتي لا نظلمهم هما اشتروا جرار أو اتنين بس طوروا جدا في الدعاية والاعلانات ومدام الاعلانات اتطورت يبقي الدنيا اتغيرت والله المستعان

1 Response to "المصري الحق يقول للغلط لأ"

  1. mail says:

    لالالالا
    لالقاء القمامات بالشوارع والميادين
    http://www.un4web.com

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme | Blogger Templates | Best Credit Cards